Avanceret portal genvej til pressen

Pressemeddelelse november 10, 2002 Erhverv

Nu introduceres Danmarks mest avancerede portal med mulighed for individuel mediesøgning.

News portal

Hvorfor bruge tid og penge på kopiering, pakning og udsendelse, når man ved blot et enkelt klik kan udsende sin pressemeddelelse til samtlige eller udvalgte danske medier - på få minutter?

Det er den nystartede portal PressPort som ved hjælp af Danmarks største mediebase samt avanceret teknik nu tilbyder erhvervsliv og organisationer et nemt og overskueligt værktøj til distribution af pressemeddelelser.

Brugeren indtaster et kodeord, lægger sin pressemeddelelse samt foto ind, vælger modtagergrupper og trykker herefter på udsend. Få sekunder efter ligger pressemeddelelsen hos de valgte redaktioner. Efterfølgende kan brugeren dagligt via en statistik følge med i, hvor mange der klikker sig ind på pressemeddelelsen, og hvor mange, der klikker sig videre ind på afsenderens hjemmeside.

Individuel mediesøgning

- Portalen indeholder Danmarks største medie-base med alle landsdækkende-, regionale og lokale aviser, fag- og illustrerede magasiner, organisationsblade, net-aviser samt både landsdækkende og lokale radio/tv-stationer. Samtidig kan vi tilbyde brugeren at vælge både generelle samt individuelle modtagergrupper, siger pressekoordinator Ewa Enderleit fra PressPort.

Sidstnævnte ydelse er interessant, for nu kan brugeren for første gang præcis udvælge de medier, som har relevans, fremfor bare som hidtil at skulle vælge en hel modtagergruppe. Det betyder i praksis, at brugeren eksempelvis kan vælge at udsende generelt til samtlige landsdækkende medier og desuden supplere med få fagblade, nogle lokale medier samt andre specielt udvalgte. Kort sagt, en præcis og individuel løsning.

PressPort dk. tilbyder desuden råd og vejledning i forbindelse med udsendelse af pressemeddelelser samt tre måneders medieovervågning af det udsendte budskab.

Med henblik på at dokumentere portalens effektivitet tilbyder firmaet alle interesserede, at man gratis kan få udsendt én pressemeddelelse gennem www.pressport.com

Erhverv