Vreden er til at styre

Pressemeddelelse november 29, 2007 Uddannelse

Anger management er ikke kun et begreb fra Hollywoodkomedier, men et fænomen, som bliver mere og mere almindeligt blandt danskere.

Camilla Holst
Camilla Holst indehaver af CityTerapi

Vi har indenfor de sidste år set en stigende tendens til, at privatpersoner og virksomheder opsøger os for at arbejde med vrede og oplever samtidig, at vrede stadig er forbundet med stor grad af tabu, oplyser Psykolog Camilla Holst indehaver af CityTerapi som er en landsdækkende psykologisk praksis.

Da der hver dag kommer flere henvendelser fra privatpersoner og virksomheder, som gerne vil arbejde med vrede, lancerer vi nu et kursus i vredeshåndtering, oplyser Camilla Holst.

Psykologerne Diana Møller og Ulla Bech-Bruun fra CityTerapi har det seneste år arbejdet med at tilrettelægge kurset, som er startet op med stor succes.

Kurset er rettet mod personer, der oplever at vrede er et problem for dem i hverdagen, enten på arbejdspladsen eller i privatlivet, oplyser Diana Møller og Ulla Bech-Bruun. De underviser begge på kurset og kan fortælle, at det kursisterne får ud af det i sidste ende er en øget forståelse af dem selv og deres vrede samt en række værktøjer til at kunne håndtere konflikter på mere konstruktiv vis.

Uddannelse