Slut med stress på arbejdspladsen!

Pressemeddelelse juni 13, 2007 Helse

"På min arbejdsplads er vi forsikret mod stress"

Som de første på markedet tilbyder CoachPartners Skandinaviens største udbyder af internationale coach certificeringer (ICC) en nyskabende stressforsikring. Det sker i nært samarbejde med Ole Wessung, arkitekten bag et af Danmarks mest succesfulde behandlings-koncepter, i dag kendt som Falck Healthcare.

”Stress skal ikke længere være noget, der tales om i afmagt”. Så meget var de enige om, da Seniorpartnerne, Søren Skov og Jørgen Svenstrup fra CoachPartners, mødtes første gang med sundhedsmægler og konceptudvikler Ole Wessung. Med dette udgangspunkt kombinerede parterne deres ekspertviden om henholdsvis stresscoaching og forebyggende sundhedskoncepter. De udviklede StressForsikring, der nu søsættes som et proaktivt tilbud til virksomheder, der tør beslutte at det nu skal være slut med stress!

Hvad er en stressforsikring?
StressForsikring kan sammenlignes med en almindelig forsikring, som virksomheder kan tegne for at forsikre sine medarbejdere mod stress. Sikringen består i, at medarbejdere og ledere involveres direkte i anti-stress strategien. Der stilles med andre ord en række konkrete arbejdsmiljøkrav til forsikringstageren, inden de overhovedet kan blive forsikret.

Når CoachPartners vurderer en ny, potentiel forsikringskunde, lægges der stor vægt på at afdække, om kunden virkelig er interesseret i at skabe de nødvendige forandringer. Ligger der ikke de rette kerneværdier og intentioner bag ønsket om at komme stressen til livs, kommer virksomheden ikke i betragtning. Så ligesom man ikke kan få sin cykel forsikret, hvis man insisterer på at køre uden lås, kan man ikke blive stressforsikret uden at påregne nogle enkle, men effektive forandringer.

Lever virksomheden til op til forsikringskravene, kan den til gengæld forvente iøjnefaldende resultater. Både i forhold til sundhed, men så sandelig også i forhold til produktion, effektivitet og arbejdsmiljø. PR-værdien skal heller ikke glemmes: ”Her er en virksomhed, der virkelig gør noget for at bekæmpe den stress, der truer med at blive vor tids største folkesygdom.”

Interesseret i at høre mere?
Vi fortæller gerne om de konkrete elementer i StressForsikring. Hvad kræves der af virksomheden? Hvordan hjælpes virksomheden til at skabe et ustresset arbejdsmiljø? Hvorfor er det her (rent faktisk) en særdelesstor nyhed? Hvem er CoachPartners egentlig? Og hvem er Ole Wessung?

Hør mere ved at kontakte Seniorpartner Jørgen Svenstrup på:
T: 7023 0363/ 2510 2012  e-mail: [email protected]

eller Ole Wessung på: 26 81 45 92 e-mail: [email protected]