Krop & Fysik 4 er udkommet

Det gode liv

K f 4 06 forside rgb
Nyt nummer af Krop & Fysik. Tema: Det gode liv

Psykisk arbejdsmiljø: Det betaler sig at gøre en indsats
P-vagterne er mindre syge, og stemningen er vendt fra utryghed til solidaritet, grin og knus efter Parkering København har forbedret kommunikationen, og medarbejderne har fået større indflydelse. Nu er vi glade for at gå på arbejde, fortæller p-vagt Ella Lorck.

Af skade bliver man trodsig
33-årige Luise Lystlund kom alvorligt til skade ved en trafikulykke for fire år siden. Hun kunne let have valgt at sige ”jeg kan ingenting”. I stedet blev hun trodsig. Og i foråret gennemførte hun Arctic Circle Race, verdens hårdeste langrendsløb.

Læs om sundhed fra alle vinkler - denne gang med temasider om Det gode liv. Eksempelvis:

Det gode liv krævede en ny start
Først da kæresten rejste, og han mistede sit arbejde, holdt skuespilleren Allan Olsen op med at drikke og gik i gang med at bygge sig selv op forfra. I dag har han fundet ro med sig selv og nyder de små ting i hverdagen.

Vi bliver ældre og ældre
Måske behøver vi slet ikke være så bange for at ældes, for vi danskere er godt tilfredse med livet, uanset om vi er 40 eller 80. Desuden tyder alt på at vi selv kan påvirke hvor længe vi lever, og hvordan vi ældes.

Et godt sexliv også under sygdom
Der er god grund til at prioritere det gode sexliv også når man bliver ramt af alvorlig eller invaliderende sygdom. Men det er ikke altid så let. Der er fortsat tabuer som skal brydes.

Motion for sjælen
Livskvaliteten kan øges og symptomerne lindres når mennesker med psykiske lidelser motionerer. Men en undersøgelse viser at hver anden psykiatriske patient har et aktivitetsniveau der svarer til en kørestolsbrugers.

Læs mere på www.krop-fysik.dk, hvor du også kan bestille et eksemplar af magasinet eller tegne abonnement. Et stærkt stigende antal offentlige og private virksomheder sætter b.la. ved hjælp af Krop & Fysiks virksomhedsabonnementer fokus på den enkelte medarbejders sundhed. Det sker med virksomhedsabonnementer på 1, 10, 20, 50 eller 100 magasiner pr. udgivelse

Helse