Glæd hjertet, få gang i kroppen

Pressemeddelelse oktober 31, 2007 Helse

Hjerteforeningen i Guldborgsund inviterer til en aften i Hjertecafeen med ideer til hjerterigtig motion

Sygeplejersker fra Nykøbing Falster Sygehus møder talstærkt op, når Hjerteforeningens Lokalkomité i Guldborgsund inviterer til foredrag om at leve med hjertesygdom torsdag den 8. november kl. 19.

- Når den akutte hjertesygdom er overstået, skal hjertepatienter lære at leve med sygdommen, fx hjertesvigt eller andre følger efter en hjertesygdom eller en blodprop. Det kan man få hjælp til på Rehabiliterings- og hjertesvigtklinikken på Nykøbing Falster Sygehus, fortæller Eva Pedersen, formand for Hjerteforeningens lokalkomité i Guldborgsund.

Tre sygeplejersker fra klinikken fortæller ved foredraget om deres arbejde. De fortæller, hvordan man bedst og hurtigst kommer tilbage til et så normalt liv som muligt. De giver ideer til genoptræning og viser eksempler på øvelser, der får kroppen godt i gang igen.

Foredraget foregår i Hjertecafeen, Frivillighuset, Nørregade 21 B, 4800 Nykøbing F. den 8. november kl. 19.

Det er gratis at deltage, man kan bare møde op, og Hjerteforeningens lokalkomité sørger for kaffe.

Hør mere, kontakt formand Eva Pedersen, tlf.: 54 92 29 98, mail:[email protected]

Helse