Engelsk firma udfordrer de danske banker

Pressemeddelelse september 2, 2009 Økonomi

Det engelske firma Kederan Equity Limited har siden marts måned i år udfordret PBS´s monopol på det danske kreditkort marked og udstedt kreditkort til danske kunder der er opsagt i deres egen bank, eller som ikke kan få udstedt et kreditkort.

Kederan Equity Limited har siden marts 2009 tilbudt det danske marked muligheden for frit at vælge på det europæiske bankmarked. Ikke siden Danmark indtrådte i den Europæiske Union har man haft mulighed for at oprette konti som privat person i en udenlandsk bank indenfor unionen, så nemt som man kan hos Kederan Equity Limited. Via websiderne Mitmaster.dk og Mitvisa.dk markedsfører Kederan Equity Limited kreditkort på det danske marked.

”Vi har lagt mærke til at det danske bankmarked har været uden konkurrence på netop kortmarkedet. PBS, der ejes af de største danske banker, sidder i dag solidt og egenrådigt på det danske kortmarked. Dette er hverken i EU's ånd eller til kundernes fordel. Ser vi på England, hvor konkurrencen er langt større, har vi der langt flere aktører og langt flere produkter.” siger René Holmgren, CEO for Kederan Equity Limited.

Kederan Equity Limited formidler i dag kontakt til en række banker i andre EU lande. Kederan Equity Limited har siden marts formidlet flere tusind kunder til banker rundt omkring i Europa.

”I tider med finansiel krise har bankerne det med at opsige kunder de ikke mener er rentable, som ikke passer ind i bankens profil eller som simpelthen ikke kan få et kreditkort pga. en registrering som dårlig betaler. Dette har mange på det danske marked erfaret. Vi mener derfor det er tiden for danskerne at kigge udover de danske grænser. Bankvirksomhed er jo ikke andet end handel med papir, metaller og plastik. Det kan man også købe i udlandet.” siger René Holmgren fra Kederan Equity Limited.

Kederan Equity Limited er hjemmehørende i England og har sin administration på Malta.

Eventuelle spørgsmål besvares via mail, eller send dit nummer så ringer vi dig op.

Rene Holmgren,
Kederan Equity Limited