De unge tjener penge på at blogge

Pressemeddelelse juni 26, 2007 IT

Blogging for penge har for alvor fået fat i bloggerne på nettet. Og det er især de unge bloggere, der er med på bølgen

Kommerciel blogging hedder det, og det handler om, at bloggere bliver betalt for at skrive om en virksomheds produkt. Gevinsten er en betaling på mellem 30 til 100 kroner for et indlæg, og så står det bloggeren frit for, hvordan omtalen skal udformes. Indlægget skal blot dreje sig om virksomhedens produkt og typisk være på omkring 50 ord.

Og hos www.Bloggerwave.dk er tendensen tydelig. Det er specielt de unge mellem 20 til 30 år, der tager sig betalt for at give deres kommentarer på eksempelvis bøger, brands og hjemmesider.

- Siden vi lancerede vores koncept i starten af april måned, har vi fået tilknyttet over 4000 bloggere, og der tilmelder sig 50-150 nye om dagen. Over 50% af dem er mellem 20-30 år, så der er ingen tvivl om, at det er den yngre målgruppe, der har set mulighederne i det her, udtaler Ulrik Svane fra Bloggerwave.dk og tilføjer, at de i USA og England har bevist, at kommerciel blogging har utrolig stort potentiale. Både for virksomheder der vil markedsføre deres produkter alternativt, og for bloggere der vil tjene penge på at dele deres mening med andre.

Ulrik Svane understreger, at bloggerne får penge for at sige deres mening om produkterne, og ikke for at rose dem. Desuden har Forbrugerombudsmanden sagt god for konceptet, da det i bloggen skal markeres, at der er tale om betalte indlæg.

IT