Danskere bag unik aftalestyring og overblik til mobiltelefonen

Pressemeddelelse august 15, 2007 IT

Dansk firma klar til global succes med en ny mobil tjeneste, som giver adgang til unikke kalender tjenester samt gratis backup

Med visioner om at blive den største leverandør af backup- og kalender-tjenester til mobiltelefoner, gør det nye danske firma Niro IT nu en flot entré med online tjenesten MP Suite, Mobile Power Suite.

MP Suite er designet til både direkte forbruger salg, men også til integration fra teleselskaber. Med udgangspunkt i selvoplevede problemer er MP Suite et gennemudviklet kalenderkoncept, der gør det nemmere for enhver med mobiltelefon at få et hurtigt overblik over dagligdagens aftaler, og gør det nemmere at styre aftalerne fri af hinanden. Ved udviklingen af MP Suite har firmaet Niro IT taget udgangspunkt i de behov for planlægning vi alle har i en travl hverdag.

MP Suite har funktioner, der blandt andet tager højde for disse dagligdags situationer:

- Undgå at sige ja tak til tante Gretes fødselsdag samme dag, der er pokalfinale i SAS Ligaen.

- Åh nej, din mobiltelefon er forsvundet, og alle dine kontakter og kalenderaftaler er mistet for altid.

- Når din ven Peter spørger, om du og familien kommer og spiser næste torsdag, kan du straks se i din og konens fælles mobiltelefon-kalender om hun har lavet andre aftaler den dag. Du behøver ikke ringe og spørge hende først og dobbelttjekke jeres papirkalender, der hænger på køleskabet?

Del kalender med gruppe

- Vi sætter mobiltelefonens kalender i fokus ved at tilbyde effektive og unikke gruppe-kalendertjenester, fortæller Ronny Voss, der er medstifter af firmaet bag MP Suite.

- Derudover tilbyder vi et omfattende mærkedags program, som kan importeres i den mobile kalender, så kan man hurtigt se, hvornår påsken falder i år, og hvornår kronpris Frederik egentlig har fødselsdag, og hvem der spiller mod hvem i næste runde af SAS ligaen?

- Det faktum at alle mennesker i det daglige indgår i en række forskellige gruppe konstellationer på arbejdet, i fritiden, i familien eller i andre netværk, gør vores produkt meget anvendeligt, vurderer Ronny Voss.

Attraktiv gratis backup

Firmaet har endnu en attraktiv tjeneste, og den er totalt gratis. Det er et tilbud om mobil backup, som er et redskab til at sikre dine data i din mobiltelefons kontakter og kalender, således at du aldrig mister dem, uanset om din telefon går i stykker, bliver stjålet eller du simpelthen blot skifter til en ny model. Tjenesten er gratis og vil være det for altid, lover firmaet bag MP Suite.

- Vi tror, at markedet for mobiltelefon backup står over for et markant boom. Dette, sammenfattet med at vi har noget teleselskaber efterspørger, gør, at vi har gode muligheder for at bygge en stor brugervolumen alene på gratis-tjenesten, mobiltelefon backup. Derefter ligger indtjeningen i en række betalings-pligtige ekstrafunktioner, deriblandt de unikke kalender tjenester, siger Ronny Voss og henviser til MP Suite online www.mpsuite.dk.

IT